Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Blogger_Importer has a deprecated constructor in /home/u143949093/domains/nonpaper.com.gr/public_html/wp-content/plugins/blogger-importer/blogger-importer.php on line 44

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; WP_Taxonomy_Converter has a deprecated constructor in /home/u143949093/domains/nonpaper.com.gr/public_html/wp-content/plugins/taxonomy-converter/taxonomy-converter.php on line 30
Η δημοσιογραφία της ροζ κουκούλας — Non Paper
Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/u143949093/domains/nonpaper.com.gr/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 152

Notice: Trying to get property 'user_email' of non-object in /home/u143949093/domains/nonpaper.com.gr/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 230

Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/u143949093/domains/nonpaper.com.gr/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 236
Connect with us

media

Η δημοσιογραφία της ροζ κουκούλας

Avatar

Published

on

Η δημοσιογραφία της ροζ κουκούλας

Το γύρο του διαδικτύου έχει κάνει από χθες μια φοιτήτρια (;) της ΑΣΟΕΕ με ροζ κουκούλα η οποία εμφανίστηκε μέσα σε λίγες ώρες όχι σε ένα, ούτε σε δύο, αλλά σε τρία διαφορετικά τηλεοπτικά κανάλια προκειμένου να καταγγείλει το «καθεστώς τρομοκρατίας» που επικρατεί τις τελευταίες μέρες στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Αρχικά, η φερόμενη φοιτήτρια εμφανίστηκε σε πρωινή εκπομπή του Alpha, στο πλευρό του προέδρου των ειδικών φρουρών, Βασίλη Ντούμα, όπου προχωρώντας σε ανώνυμες καταγγελίες, περιέγραψε την κατάσταση από την πλευρά των φοιτητών.

Όσο όμως η φοιτήτρια ξεδίπλωνε τη γνωστή επιχειρηματολογία των συστημικών μέσων ενημέρωσης περί κλίματος φόβου και τρομοκρατίας που έχουν επιβάλει στη σχολή οι διάφοροι αριστεροί και αναρχικοί «καταληψίες», άρχισε να πέφτει σε κάποιες… περίεργες αντιφάσεις.

Αφού επιδοκίμασε την κίνηση της αστυνομίας να μπει μέσα στο χώρο του πανεπιστημίου και να πετάξει δακρυγόνα και καπνογόνα στους φοιτητές, θεώρησε «απαράδεκτο ενόψει 17 Νοέμβρη η σχολή να κλείνει επί μία συνεχόμενη βδομάδα» [sic] παραβλέποντας το γεγονός ότι την απόφαση για το κλείσιμο της σχολής έλαβε η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου, και όχι οι φοιτητές.

Παράλληλα όμως, η φοιτήτρια διέπραξε και ένα δεύτερο σφάλμα. Σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το αν γνωρίζει τα άτομα που παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του πανεπιστημίου, η ίδια θα απαντήσει αρχικά πως πρόκειται για τους «γνωστούς αγνώστους»:

Δημοσιογράφος: Μας εξηγούσες και νωρίτερα ότι διακόπτουν τα μαθήματα, γίνονται επεισόδια. Έχετε δει να εισβάλουν στο πανεπιστήμιο άτομα που δεν είναι του χώρου του πανεπιστημίου;

Φοιτήτρια: Μάλιστα, έχει τύχει συμβάν το οποίο κάνουμε μάθημα, έχουν μπει μέσα οι γνωστοί άγνωστοι και μας έχουν πει να σταματήσουμε το μάθημα διότι εμποδίζουμε το μπάχαλό τους. Εεεε, αυτό ωστόσο…

Δημοσιογράφος: Ένα λεπτό, αυτοί είναι φοιτητές του πανεπιστημίου δεσποινίς;

Φοιτήτρια: Εεεε, δυστυχώς κατά βάση δεν είναι φοιτητές. Δεν φέρνουνε φοιτητική ταυτότητα… […]

Ωστόσο, λίγο αργότερα, θα δώσει την εξής απάντηση:

Δημοσιογράφος: Σε αυτή την ιστορία ήταν αναμεμειγμένοι και φοιτητές της σχολής;

Φοιτήτρια: Αυτό που έβλεπα εγώ, και στις εξεταστικές μου, είναι ότι ήταν παρόντες κάποιοι γνωστοί άγνωστοι, άρα για να έχουνε δικαίωμα εξεταστικής σημαίνει ότι έχουν και φοιτητική ταυτότητα. Οπότε, απάντησα στην ερώτησή σας.

Προφανώς, η φερεγγυότητα της -κατά δήλωση- φοιτήτριας της ΑΣΟΕΕ ήταν τέτοια που δεν γινόταν να μείνει ανεκμετάλλευτη και από τα υπόλοιπα τηλεοπτικά κανάλια. Έτσι λοιπόν, η ίδια κοπέλα έκανε τη δεύτερη εμφάνισή της στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, αυτή τη φορά φορώντας κι ένα γιλέκο επάνω από το ροζ φούτερ, ίσως για να… θολώσει τα νερά.

Λίγα λεπτά αργότερα, η ροζ κουκούλα θα εμφανιστεί ξανά με το γιλέκο της και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ. Όσο για τις μαρτυρίες της, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά πανομοιότυπες. Φόβος, γνωστοί άγνωστοι, μπάχαλα κλπ.

Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης όμως, έπεσαν μέσα στο λάκκο που τα ίδια έσκαψαν: από μία ολόκληρη σχολή χιλιάδων φοιτητών, παρουσίασαν μόνο μία φοιτήτρια (και αν ήταν), κι αυτή, με κουκούλα και γυρισμένη την πλάτη.

Το παράδειγμα της ροζ κουκούλας έρχεται να δέσει άψογα με το πρόσφατο περιστατικό που εκτυλίχθηκε στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη με μία «αγανακτισμένη κάτοικο» της Νάουσας για το προσφυγικό, όταν σε ερώτηση δημοσιογράφων «τι είναι αυτό που την ενοχλεί», εκείνη απαντούσε αποστομωτικά «αυτά που λέτε κι εσείς στα δελτία ειδήσεων».

Το βίντεο με τις τρεις εμφανίσεις της φοιτήτριας από το Luben.tv:

media

Τα Ellinika Hoaxes «βάφτισαν» fake news το κουβανικό φάρμακο για τον κοροναϊό

Avatar

Published

on

By

Τα Ellinika Hoaxes «βάφτισαν» fake news το κουβανικό φάρμακο για τον κοροναϊό


Την περασμένη Δευτέρα η γνωστή ιστοσελίδα κατάρριψης αναληθών δημοσιευμάτων στο διαδίκτυο, ellinikahoaxes.gr, δημοσίευσε ένα άρθρο σύμφωνα με το οποίο η πρόσφατη είδηση πως η Κούβα ανέπτυξε αποτελεσματικό φάρμακο κατά του κοροναϊού που ήδη επιθυμούν να αγοράσουν 15 χώρες, είναι προϊόν «παραπληροφόρησης».


Τι συμβαίνει όμως όταν ένας ιστότοπος, που έχει αναλάβει σε συνεργασία με το Facebook την καταπολέμηση των fake news, πέφτει o ίδιος στην παγίδα της αναπαραγωγής ψευδών ειδήσεων;

Σύμφωνα με το συντάκτη του άρθρου, «Όλα τα δημοσιεύματα που κάνουν αναφορά σε αυτό το φάρμακο και τη συνεργασία μεταξύ της Κούβας και της Κίνας έχουν ως πηγή είτε σελίδες ενημέρωσης που εδρεύουν στην Κούβα ή άλλες ισπανόφωνες ιστοσελίδες. Αυτή η πληροφορία», συνεχίζει ο αρθρογράφος, «δε βρίσκεται σε καμία μεγάλη σελίδα ενημέρωσης ή επιστημονικού φορέα».

Πρόκειται περί κατάφωρου ψέματος και σκόπιμης διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Ο συντάκτης του άρθρου προφανώς αγνοεί ή αποκρύπτει εσκεμμένα το γεγονός ότι τα διαδικτυακά ΜΜΕ που αναπαρήγαν την είδηση αυτή (μεταξύ αυτών και το δικό μας) ανέφεραν ως βασική και αποκλειστική πηγή το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ). Βέβαια, παρά την «κατάρριψη» του δημοσιεύματος από τα Ellinika Hoaxes, μέσα ενημέρωσης όπως η «Εφημερίδα των Συντακτών», ο «Ημεροδρόμος» ή ακόμα και το φιλοκυβερνητικό νεοφιλελεύθερο «Liberal» εξακολουθούν να μην έχουν κατεβάσει την είδηση από το αρχείο τους. Μοναδική εξαίρεση, η οικονομική ιστοσελίδα «Capital» (που ανήκει στον ίδιο μιντιακό όμιλο με το «Liberal») η οποία κατέβασε την είδηση για τους δικούς της άγνωστους (;) λόγους.

Το σχετικό δημοσίευμα όμως δεν αναπαράχθηκε μόνο από ελληνικά μέσα ενημέρωσης ή μέσα της Λατινικής Αμερικής, όπως το ισπανόφωνο (με αγγλική έκδοση), TeleSUR. Επιβεβαιώθηκε και από επίσημες αναφορές της προεδρίας της Κούβας, της Βενεζουέλας, της Κίνας, των αρχών της Λομβαρδίας στην Ιταλία, και φυσικά από πληθώρα έγκυρων διεθνών ΜΜΕ, όπως της γερμανικής Deutsche Welle.

Εξαιρετικό και πλήρως διαφωτιστικό είναι το άρθρο που δημοσίευσε χθες (16/3/2020) ο έγκριτος δημοσιογράφος του εναλλακτικού μέσου, MintPress News, και πρώην συντάκτης σε μέσα ενημέρωσης όπως ο Guardian, Alan MacLeod, με τίτλο «Πώς η Κούβα ηγείται του κόσμου στον αγώνα κατά του κοροναϊού».

Ωστόσο, αντί ο αρθρογράφος να αφιερώσει έστω και μία αράδα στην αρχική πηγή της είδησης (επαναλαμβάνουμε: του ΑΠΕ-ΜΠΕ), αρκέστηκε στην προπαγάνδα περί «κουβανικών ΜΜΕ», «ισπανόφωνων σελίδων», «μικρών σελίδων ενημέρωσης» ή «μη επιστημονικών φορέων» με σκοπό να μειώσει όλα εκείνα τα μέσα που δημοσίευσαν το συγκεκριμένο δημοσίευμα. Εκτός κι αν θεωρεί ο αρθρογράφος ότι το κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο της χώρας και κύριος πάροχος των ειδήσεων των ελληνικών ΜΜΕ, αποτελεί μέσο παραπληροφόρησης που στερείται δημοσιογραφικής εγκυρότητας. Τότε όμως, θα έπρεπε να εγκαλέσει το ίδιο το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων για έλλειψη αξιοπιστίας, κάτι που φυσικά δεν τόλμησε να το κάνει.

Παράλληλα, ο συντάκτης θέλησε να δώσει και μία επιστημονική τεκμηρίωση στο δημοσίευμα. Αναφέρει λοιπόν χαρακτηριστικά: «…ιντερφερόνη άλφα 2β ονομάζεται η χημική ένωση όχι το εμπορικό προϊόν. Την ίδια χημική ένωση χρησιμοποιεί ως βάση το αντίστοιχο φάρμακο που αναπτύχθηκε στη Κούβα και φέρει την ονομασία Heberon® Alfa R. Εν ολίγοις η κουβανική κυβέρνηση δεν ανέπτυξε την ιντερφερόνη άλφα 2β, απλά χρησιμοποίησε την ένωση για να παράγει ένα φάρμακο». 

Και προσθέτει παρακάτω: «Μετά από εκτεταμένη έρευνα σε βάσεις δεδομένων για κλινικές δοκιμές δεν καταφέραμε να βρούμε κάποια καταχώρηση η οποία να αφορούσε χρήση του σκευάσματος Heberon® Alfa R της Κουβανικής κυβέρνησης στο πλαίσιο αντιμετώπισης της COVID-19». Σε αυτό το σημείο φαίνεται ξεκάθαρα πως ο αρθρογράφος επιθυμεί πάση θυσία να εντάξει την είδηση στη σφαίρα της «παραπληροφόρησης», παίζοντας απλά με τις λέξεις και αποφεύγοντας την ουσία.

Επίσης, αναφέρει πως «Στη σελίδα που χρησιμοποιούν ως πηγή τα ελληνικά δημοσιεύματα, συγκεκριμένα στην “granma.cu”, αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι η Κουβανική κυβέρνηση κατάφερε με χρήση του Heberon® Alfa R να “γιατρέψει” 1,500 ασθενείς της νόσου COVID-19», για να συμπληρώσει μετά πως «Για τον εν λόγω ισχυρισμό δεν υπάρχει τεκμηρίωση σε κανένα επίσημο μέσο, καμία μελέτη ή αναφορά επίσημου φορέα εντός ή εκτός Κούβας δεν κάνει αναφορά σε αυτά τα νούμερα…» κοκ.

Το γεγονός ότι το δημοσίευμα της Granma, που είναι το επίσημο όργανο του Κομμουνιστικού Κόμματος Κούβας, κάνει λόγο ήδη πριν από ένα μήνα για «χειροπιαστά αποτελέσματα στη θεραπεία 1.500 ασθενών» σημειώνοντας πως «Το φάρμακο είναι ένα από τριάντα φάρμακα που επέλεξε η κινέζικη Εθνική Επιτροπή Υγείας για να θεραπεύσει την αναπνευστική πάθηση», προφανώς έχει μικρή σημασία για το συντάκτη. Αλλά είπαμε. Τα κουβανικά, ισπανόφωνα ή όσα μέσα ενημέρωσης τέλος πάντων τυγχάνει να διάκεινται φιλικά σε σοσιαλιστικές ή κομμουνιστικές κυβερνήσεις, είναι εξ ορισμού αναξιόπιστα και πρέπει να τα καταγγέλλουμε ως φορείς παραπληροφόρησης.

Είναι απορίας άξιο ο συντάκτης να αναφέρεται στην κατακλείδα του άρθρου πως «ο ισχυρισμός ότι η Κούβα έχει αναπτύξει φάρμακο το οποίο έχει κριθεί αποτελεσματικό για διάθεση σε ασθενείς δεν υποστηρίζεται από τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα», όταν η μεγαλύτερη βάση κλινικών δοκιμών προέρχεται από τους δεκάδες χιλιάδες ασθενείς της Κίνας που αντιμετώπισαν με επιτυχία τον ιό, αλλά και το ιατρικό προσωπικό της Κίνας που επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα του κουβανικού φαρμάκου.

Βέβαια, θα πρέπει να μας δημιουργεί προβληματισμούς το γεγονός ότι το δημοσίευμα των Ellinika Hoaxes συνέπεσε με τον εμπορικό και οικονομικό πόλεμο που διεξάγεται αυτή την ώρα μεταξύ ΗΠΑ και Γερμανίας, και έχει να κάνει με την εμπορική εκμετάλλευση και κατοχύρωση της αποκλειστικότητας του νέου φαρμάκου κατά του κοροναϊού.
Τα Ellinika Hoaxes, που τους τελευταίους μήνες έχουν αναλάβει το ρόλο των «σερίφηδων» της ενημέρωσης και του διαδικτύου, κρίνοντας με τα δικά τους πολιτικά και ιδεολογικά κριτήρια τι είναι ψευδές και τι αληθές, δεν είναι η πρώτη φορά που προβαίνουν οι ίδιοι στην σκόπιμη αναπαραγωγή παραπλανητικών, ελλιπών ή εσφαλμένων δημοσιογραφικά άρθρων.

Αξίζει να θυμίσουμε ενδεικτικά την περίπτωση του ζιζανιοκτόνου «RoundUp» της Monsanto με την καρκινογόνο χημική ουσία γλυφοσάτη όπου τα Ellinika Hoaxes, ως άτυπος συνήγορος της πολυεθνικής με το ρεκόρ σε δικαστικές μηνύσεις και αγωγές, κατηγορούσαν δημοσίευμα του The Press Project για «επιστημονική παραφιλολογία» και «συνωμοσιολογία», ή την περίπτωση με το ζήτημα της αναγνώρισης της «μακεδονικής γλώσσας» όπου μάλιστα αναγκάστηκαν να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη, δηλώνοντας ότι «έπεσαν θύματα παραπληροφόρησης και κακής συνεργασίας».

Οι «ογκόλιθοι» βέβαια της ερευνητικής δημοσιογραφίας (οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι απόστρατοι του ελληνικού στρατού), όταν δεν προβαίνουν στην αναπαραγωγή ελλιπών ερευνών, φροντίζουν να αποκαθιστούν την «εγκυρότητά» τους με το να καταρρίπτουν εξόφθαλμες θεωρίες συνωμοσίας τύπου «Δεν βρέθηκε άνδρας που να σκοτώνει τα κουνούπια όταν αερίζεται» (sic!) ή «Όχι, ο κορωνοϊός δεν αποφεύγει τους καπνιστές» κ.α τέτοια fake news που είναι πασίδηλο ότι τα αντιλαμβάνεται μέχρι και ένα παιδί του Δημοτικού.

Τέτοια παραπλανητικά δημοσιεύματα όμως, όπως αυτό της Κούβας, είναι λογικό να αναπαράγονται από την στιγμή που οι «χωροφύλακες» του διαδικτύου έλαβαν, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους, χρηματοδότηση για το έτος 2019, 302.400 δολάρια από το Facebook και 11.000 ευρώ από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Εκείνον που δεν πρέπει να εμπιστεύεσαι, ωστόσο, είναι τον άνθρωπο που ποτέ δεν κάνει λάθος, ποτέ δεν διαπράττει γκάφα, ποτέ δεν αποτυχαίνει σ’ αυτό που κάνει. Είτε επειδή είναι ψεύτης είτε επειδή ασχολείται μόνο με τα σίγουρα, τα δοκιμασμένα και τα ασήμαντα. Πήτερ Ντράκερ (Management: Tasks, Responsibilities, Practices)

Continue Reading

media

Λογοκρισία στα περιφερειακά μέσα της ΕΡΤ με εντολή ΝΔ λόγω Λέσβου

Avatar

Published

on

By

Λογοκρισία στα περιφερειακά μέσα της ΕΡΤ με εντολή ΝΔ λόγω Λέσβου

Λογοκρισία στους δημοσιογράφους όλων των περιφερειακών μέσων της ΕΡΤ έχει επιβληθεί τις τελευταίες ώρες εξαιτίας των γεγονότων σε Λέσβο και Χίο, με τους συντάκτες να μην μπορούν να δημοσιεύσουν απευθείας την είδηση.

Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε το mediatvnews.gr, αφορμή για τη γενίκευση της λογοκρισίας δόθηκε όταν δημοσιογράφος της ΕΡΤ στη Μυτιλήνη δημοσίευσε τη Δευτέρα ρεπορτάζ για όσα συμβαίνουν στο νησί.

Από τα κεντρικά, ζητήθηκε από τη δημοσιογράφο να κατεβάσει την είδηση και όταν η ίδια αρνήθηκε, όπως όφειλε, επιβλήθηκε άνωθεν λύση με αποτέλεσμα το άρθρο να κατέβει και να αντικατασταθεί με ένα τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου.

Λίγες ώρες αργότερα, οι δημοσιογράφοι των περιφερειακών μέσων της κρατικής ραδιοτηλεόρασης είδαν στους υπολογιστές τους να κόβεται η πρόσβαση στην εντολή «publish» για τη δημοσίευση των άρθρων τους και να αντικαθίσταται με το κουμπί «υποβολή για έλεγχο».

Το όργιο καταστολής στα νησιά φαίνεται πως δεν άρεσε στην κεντρική διοίκηση της ΕΡΤ. Η ΕΣΗΕΑ και η ΠΟΕΣΥ έχουν ενημερωθεί για το συμβάν και οφείλουν να αντιδράσουν άμεσα.

Continue Reading

media

Έρευνα του Reuters Institute κατέταξε τον ΣΚΑΪ στα κανάλια με το πιο λαϊκιστικό κοινό

Avatar

Published

on

By

Έρευνα του Reuters Institute κατέταξε τον ΣΚΑΪ στα κανάλια με το πιο λαϊκιστικό κοινό

Στα κανάλια με το πιο λαϊκιστικό κοινό στην Ευρώπη κατέταξε σε έρευνά του τον ΣΚΑΪ, το Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ) της Οξφόρδης, ένα από τα μεγαλύτερα ερευνητικά ινστιτούτα για τη μελέτη των ΜΜΕ παγκοσμίως.

Στην έρευνά του με τίτλο «The Audience of Public Service News» (Το ακροατήριο των δημόσιων ΜΜΕ) που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019, το Ινστιτούτο του Reuters συνέκρινε το κοινό 8 ευρωπαϊκών κρατικών καναλιών με τα αντίστοιχα ιδιωτικά τηλεοπτικά δίκτυα, διαπιστώνοντας ότι ο ΣΚΑΪ ανήκει στα κανάλια με το πιο λαϊκιστικό κοινό (populist), σε αντίθεση με την ΕΡΤ που κατατάσσεται στα κανάλια με μη λαϊκιστικό κοινό (non-populist).

Μάλιστα, η ΕΡΤ έχει μακράν το λιγότερο λαϊκιστικό κοινό (less populist audience) σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κρατικά κανάλια που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη μελέτη.

Με πορτοκαλί κύκλο παρουσιάζονται στο χάρτη τα κρατικά κανάλια, ενώ με μωβ, τα ιδιωτικά (Πηγή: Reuters Institute)
Με μωβ κύκλο παρουσιάζονται στο χάρτη τα κρατικά κανάλια, ενώ με πορτοκαλί, τα ιδιωτικά (Πηγή: Reuters Institute)

Continue Reading

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Trending

Copyright © 2020 Non Paper. All rights reserved.